Zondag 29 maart 2020

• Welkom, mededelingen en aanbidding
  • Online collecte
  • Overdenking
  • Gespreksvragen naar aanleiding van het thema
  • Materiaal voor de kinderen  en info voor de tieners
  • Gemeenteleden vertellen hoe het met ze gaat
  • Mogelijkheid om gebed- of hulpverzoek door te geven

Welkom, mededelingen en moment voor aanbidding

Liedteksten

(klik op het  lied en je gaat naar de tekst)

Delen met de kerk

In deze vreemde periode gaan onze vaste lasten onverminderd door. We willen jullie dan ook vragen om ook op afstand financieel verbonden te blijven.

Scan de QR code met je smartphone en geef eenvoudig je gift.

Wil je meer weten over het delen met de kerk, kijk dan op deze pagina voor meer informatie.

Reageren mag

Als je een reactie wilt achterlaten, dan kan je dat doen via de Facebook groep, onder aan deze pagina of je stuurt een berichtje naar het kernteam. Dat kan via de knop hieronder.

Deel Dit Verhaal, Kies Je Platform!

Voor de kids

Je kunt uit twee bronnen kiezen:

1. Je kunt thuis verder met Bijbel Basics. Dat is het materiaal dat we normaal op zondag gebruiken. Vandaag gaat het over de vergelijking van ‘het huis op het zand’
    Er is voor elke leeftijdscategorie is er materiaal.
    Klik op deze link en je opent het document.
  2. Je kunt ook aan de slag met ‘creatief kinderwerk’ van Matthijs Vlaardingerbroek. Hij biedt vandaag materiaal aan over delen. Klik op de link om naar de website te gaan.
    Wist je dat vanaf morgen er elke dag iets nieuws op deze website te vinden is?

Voor de tieners

Zuid Solid wordt Zoom Solid!

In deze Coronatijd moet je een beetje creatief zijn.  En omdat Zuid Solid in de Brugklasaula even niet meer kan, doen we het anders: Zondag 5 april is er om 11.00 een online versie:  Zoom Solid!

De tieners krijgen een uitnodiging via de appgroep die is aangemaakt.  In deze groep zullen ze bovendien ook af en toe een berichtje of vlog krijgen van de leiders van Zuid Solid.

Weet je niet of je tiener in de appgroep zit? Vraag ernaar en geef het even door als je zoon of dochter nog toegevoegd moet worden.

En vergeet vooral niet om je tiener te stimuleren online aan te sluiten op 5 april!

Jacomine Tavenier (0611350255 / marcomine@versatel.nl)

Gespreks- of nadenkvragen

Lees Galaten 5:1 en 13, 14:

1. Lees de teksten meerdere keren. Wat valt je (steeds meer) op?
  2. Wat is de tegenstelling in de tekst? Wat hoort bij het een en wat bij het ander?
  3. Hoe zie jij vrijheid, hoe vul je die normaal gesproken in? Hoe doe je dat nu?
  4. Waar ben je nu, tijdens de crisis, het meest bang voor? Ervaar je dit als een vorm van slavernij?
  5. Wat vind je van de eerste hint van Benedictus om vanuit de escape room een vrijer mens te worden, namelijk: oefen gehoorzaamheid? Wat spreekt je aan? Waar schuurt het? Wat helpt je om hier in tijden van ‘quarantaine’ wat mee te oefenen?

Gemeente leden aan het woord

Wil je ook een bijdrage leveren om anderen te bemoedigen?

Stuur een video boodschap.

Overleg eerst even. Stuur een bericht naar het kernteam.

Alternatieve – online – diensten

Je kunt ook met elkaar online naar een kerkdienst kijken.
Er zijn twee gemeentes in ons district die diensten uitzenden via het internet.

Je kunt om 10:30u kijken naar Kerk van de Nazarener Zaanstad

Je kunt om 10:30u kijken naar Kerk van de Nazarener Vlaardingen

RTL5 zend om 8 en 9 uur Hour of Power uit.

Hulp

Heb je een gebedsverzoek? geef het hieronder door

Heb je praktische hulp nodig? Geef het hieronder door