Zondag 5 april 2020

• Welkom, mededelingen en aanbidding
  • Online collecte voor Corona
  • Overdenking door Pim Kalkman
  • Gespreksvragen naar aanleiding van het thema
  • Materiaal voor de kinderen  en info voor de tieners
  • Gemeenteleden vertellen hoe het met ze gaat
  • thuisbezorgservice van homemade koeken by Ruchama
  • Mogelijkheid om gebed- of hulpverzoek door te geven

Welkom, mededelingen en moment voor aanbidding

Delen met anderen

In deze Corona tijd collecteren we speciaal voor de kwetsbaren onder de kwetsbaren. En dan denken we aan de mensen in ontwikkelingslanden die ook geraakt worden door het virus. Geven kan je via de GiVT app.
Scan de QR code.
kijk voor een verdere toelichting naar het filmpje van Geert de Jonge.

Reageren mag

Als je een reactie wilt achterlaten, dan kan je dat doen via de Facebook groep, onder aan deze pagina of je stuurt een berichtje naar het kernteam. Dat kan via de knop hieronder.

Deel Dit Verhaal, Kies Je Platform!

Voor de kids

Vandaag kun je weer kiezen uit 2 programma’s:

Bijbel Basics
Vandaag horen we hoe Jezus op een ezelin Jeruzalem binnenrijdt. Jezus wordt binnengehaald als de koning. Maar eigenlijk weten de mensen niet zo goed wie Jezus is.

Open de link voor het verhaal en de knutselwerkjes
Luister of zing ook nog maar eens het projectlied (Tussen Hemel en Aarde)

Creatief Kinderwerk

Voor de tieners

Zuid Solid wordt Zoom Solid!

In deze Coronatijd moet je een beetje creatief zijn.  En omdat Zuid Solid in de Brugklasaula even niet meer kan, doen we het anders: Vandaag (5 april) is er om 11.00 uur een online versie:  Zoom Solid!

De tieners hebben een uitnodiging via de appgroep ontvangen.  In deze groep zullen ze bovendien ook af en toe een berichtje of vlog krijgen van de leiders van Zuid Solid.

Weet je niet of je tiener in de appgroep zit? Vraag ernaar en geef het even door als je zoon of dochter nog toegevoegd moet worden.

En vergeet vooral niet om je tiener te stimuleren online aan te sluiten op 5 april, 11 uur.

Jacomine Tavenier (0611350255 / marcomine@versatel.nl)

Gespreks- of nadenkvragen

1. Bij Johannes 12, 1-9: als het gaat om de liefde en de zorg voor anderen, ben jij dan meer van gulheid en overdaad of van het berekenende, nuttige?
  2. Lukt het jou in om ieder mens ‘iets van Christus’ te zien? Waar is het makkelijk, waar valt het niet mee? Hoe kun je hier concreet in groeien?
  3. Waarin ligt voor jou een uitdaging om trouw te zijn? Waarin ben je misschien té loyaal, moet je misschien een knoop doorhakken en voor jezelf kiezen?
  4. Wat houdt jou ‘in gijzeling’? Ken je ook iets van de vreugde om boven jezelf uit te stijgen en vrij te zijn om in liefde bij te dragen aan een groter geheel?
  5. Hoe ziet jouw/jullie dagritme eruit? Ervaar je een goede balans, komt iedereen aan zijn of haar trekken? Vind je (met elkaar) ook ruimte voor ‘geestelijke oefeningen?’

Gemeente leden aan het woord

Wil je ook een bijdrage leveren om anderen te bemoedigen?

Stuur een video boodschap.

Overleg eerst even. Stuur een bericht naar het kernteam.

Thuisbezorgservice van homemade koeken

Ook nu kan je onze heerlijke homemade koeken bestellen:

• Blondjes met macadamianoten
  • Kokosmakronen
  • Brownies met walnoten

Geef svp het volgende door:

1. Hoeveel koeken, van welk soort
  2. Het adres in Amersfoort of Leusden waar wij de koeken kunnen bezorgen.

Kosten

Aangezien het bezorgen extra tijd van ons vergt vragen wij je om een kleine verzendbijdrage van 2 euro per bestelling. De kosten voor de koeken blijven hetzelfde als altijd: naar eigen inzicht met een richtlijn van 1 euro per stuk. Met het liefst een minimumbedrag van 4 euro per bestelling, exclusief de verzendkosten.

Uiteraard zullen wij ons zowel tijdens het bakken als tijdens het bezorgen houden aan alle (hygiëne)maatregelen omtrent de coronacrisis, dus maak je daar in elk geval maar geen zorgen om.

Je bestelling geef je door via: ruchvdh@gmail.com

Liefs, Linde en Ruchama

Alternatieve – online – diensten

Je kunt ook met elkaar online naar een kerkdienst kijken.
Er zijn twee gemeentes in ons district die diensten uitzenden via het internet.

Je kunt om 10:30u kijken naar Kerk van de Nazarener Zaanstad

Je kunt om 10:30u kijken naar Kerk van de Nazarener Vlaardingen

RTL5 zend om 8 en 9 uur Hour of Power uit.

Hulp

De Luisterlijn
In deze verwarrende tijd waarin we allemaal meer geïsoleerd zitten en misschien weinig mensen zien of spreken, heb je wellicht de behoefte om wat met een ander te delen. Of je hebt een vraag of wilt iets delen van waar je mee bezig bent. Daarom hebben wij de Luisterlijn in het leven geroepen. Dit houdt in dat je elke dag iemand uit de gemeente kunt bellen om even samen te praten. Uiteraard gaat dit in vertrouwen!
We willen op de website geen telefoonnummers geven. Kijk daarom in de nieuwsbrief.
Ontvang je geen nieuwsbrief van ons, maar wil je wel gebruik maken van de luisterlijn stuur dan een e-mail. Dan neemt een van ons contact met je op.

Heb je praktische hulp nodig? Geef het hieronder door